Przejdź do głównej zawartości

Opinia/Recezja o kursie gry na klawiszach "Pierwszy Krok"

Cześć!

Nie było mnie tu jakiś czas, ale teraz wracam z recenzją/opinią o "Kursie Gry Na Klawiszach Pierwszy Krok", który ostatnio kupiłem i przetestowałem.

(A dlaczego kupiłem kurs gry na klawiszach dla początkujących, mimo, że umiem dość dobrze grać, dowiesz się na końcu artykułu :) )

Jak to u mnie, zawsze zaczynam artykuły od negatywnej strony i tak będzie tym razem. Za chwilę oczywiście przejdę też do pozytywnych stron, bo jest ich sporo, ale na początek to co wszystkich interesuje najbardziej, czyli negatywne strony :)
 
No i są takie dwie rzeczy, które powiedziałbym są na minus tego kursu, a które się łączą:

1. Kupiłem go za 299zł - co uważam za trochę za wysoką cenę, jak za taki zakres materiału. Gdybym ja miał go wycenić, to realną ceną byłoby tak 200zł. Chociaż ostatnio widziałem, że czasami można go kupić właśnie za 199zł, więc to byłaby dobra cena.

PORADA: Poczekaj, aż będzie promocja na kurs, można go wtedy kupić nawet 100zł taniej. Wadą jest to, że chyba niezbyt często jest taka okazja, ja widziałem ją raz.


2. Zakres materiału - Nie jest zbyt duży. Jak piszą sami autorzy, zakres materiału to poziom podstawowy - i to się zgadza. Jest od kompletnych podstaw - np. pokazuje jakie są nazwy klawiszy, nuty od kompletnych podstaw; to jest położenia na pięciolinii itd. Kończy się na etapie gry niezbyt trudnych, znanych piosenek, ale co trzeba przyznać - już w całości z nut i na dwie ręce. Ja wolałbym, by kurs był nawet droższy, ale poszedł jeszcze trochę dalej. Jednak z pewnością dla początkującego właściciela keyboardu czy pianina zagranie piosenek, na dwie ręce i z nut będzie już dużym osiągnięciem.

Teraz czas na zalety. Tak, kurs ma także zalety! :) Zaczynam zawsze od negatywnej strony, ale potrafię także docenić tę pozytywną.

- Uczy gry na podstawie różnych utworów a nie suchej teorii. To chyba najważniejszy powód jaki skłonił mnie do jego zakupu. Jeszcze bardziej ode mnie doceniły go moje siostrzenice, które próbowały wcześniej nauki gry z książek, z których po przerobieniu wiedziały dokładnie jak grać na keyboardzie, ale nie umiały grać na keyboardzie... :)  Inaczej mówiąc: Znały teorię, nie znały praktyki. (W tym akapicie o siostrzenicach możesz także domyślić się, dlaczego kupiłem kurs, mimo, że umiem grać na klawiszach :) )

- Dostarcza fajnych materiałów, nut, tablic itd. -> za które i tak trzeba by zapłacić, a w kursie są od razu w cenie. Można też zwrócić kurs w ciągu 14 dni i odebrać pieniądze, jeśli kurs się nie spodoba. Spodobała mi się taka pewność do jakości swojego kursu. To też mocno przekonało mnie do zakupu.

- Kurs jest naprawdę dla początkujących. Spotkałem się już nie raz z sytuacją, że coś miało być dla początkujących, a później okazywało się że na samym początku np. pojawia się 10 nazw, które słyszę pierwszy raz w życiu i to bez ich wytłumaczenia. Tutaj doceniam mocno pracę autora, który przyłożył się i takie sytuacje nie występują. Wszystko jest po kolei i przedstawione w mocno oczywisty i zrozumiały sposób - a na tym mocno mi zależało. Ogólnie widać że kurs jest solidnie przygotowany.


Już napisałem 3 zalety a tylko 2 wady - to nie w moim stylu więc będę kończył ten post. Wspomnę tylko jeszcze o jednej rzeczy. To zaleta nie konkretnie tego kursu, ale ostatnio ogólnie stałem się fanem internetowych programów szkoleniowych. Za pomocą video można jednak uczyć się o wiele szybciej, niż z książek, i o wiele, wiele przyjemniej.

PanJan

P.S - Kupiłem kurs gdy nazywał się jeszcze 14 Dniowy Kurs Gry Na Klawiszach, teraz widzę, że nazywa się "Pierwszy Krok".


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O czym będzie ten blog?

Cześć! O czym będzie ten blog? O mojej największej pasji, jaką jest muzyka. Chociaż nie jestem profesjonalnym muzykiem, to odgrywa ona wielką rolę w moim życiu. Próbowałem gry na większości instrumentów - od wuwuzeli po pianino, od harmonijki po perkusję. Podczas tych prób, mniej lub bardziej udanych zgromadziło się w mojej głowie wiele informacji , które chciałbym stopniowo przelać na ten, (wirtualny bo wirtualny) ale jednak trwalszy nośnik niż moja głowa :) Ok, ale czego dokładnie mogę się spodziewać na tym blogu? Szczerze mówiąc wszystkiego co związane z muzyką. A że prawie wszystko jest związane z muzyką, to... spodziewaj się niespodziewanego - w każdym razie będę kładł nacisk na to, aby były to treści mocno praktyczne , które mogą zmienić coś w Twoim życiu -  Porady, ciekawostki, testy, opinie, przykłady :) Kierunek jaki obieram, jest na początku negatywny. Przepraszam, jeśli Ci się to nie podoba to nie wchodź na tego bloga. Podchodzę jednak do rzeczy najpierw od te

Na czym grać - część 2

Cześć! W poprzednim wpisie chciałem przemówić Ci trochę do rozsądku w sprawie wyboru pierwszego instrumentu... Jeśli czytasz ten wpis, to prawdopodobnie znaczy, że nie zastosowałeś się do moich rad z poprzedniego posta. No trudno. Nie słuchasz to nie słuchasz, może tym razem uda mi się Cię przekonać. Ale jest jeszcze szansa, że posłuchałeś i brzdękasz już jakieś dźwięki na starej gitarze po dziadku, lub trafiłeś pierwsze na ten artykuł (jeśli czytasz ten artykuł jako pierwsze, proszę znajdź na tej stronie część 1, i zacznij od niej.) Który instrument jest najlepszy dla początkującego? Nie ma co pchać się w nieznane instrumenty, na których mało kto się zna, i ilość materiałów z których można się uczyć jest znikoma. Najlepiej zacząć grę od popularnych rzeczy (w końcu są popularne nie bez powodów, prawda?) Fortepian, Pianino, Pianino elektryczne, keyboard, zabawka dla dzieci z 10-cioma klawiszami (wszystko co ma klawisze) - to bardzo dobry wybór na początek (tak naprawdę, jak pi